woensdag 20 januari 2016

Thema: dit ben ik - dit kan ik goed!

De voorbije twee weken werd het thema: "dit ben ik, dit kan ik goed" uitgewerkt.

We bekeken onszelf van dichtbij, hoe zien we eruit? Lijken we op elkaar? Wat is er verschillend: onze haren, ogen, neus, mond,... ?

We keken eerst eens goed in de spiegel en nadien werden foto's genomen van alle kleuters. Daarbij werd er verteld over hoe we er uit zien, kijk maar eens mee: dit zijn al onze bijtjes op een rij:
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Ook in de hoekjes gingen we volop op ontdekking, bekijk hier alvast enkele sfeerfoto's:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Nadien gingen we verder op: wat kan ik goed?
De vraag "waar ben ik goed in?" werd gesteld.
De kleuters kregen de kans om te vertellen waar ze goed in zijn en waarom en antwoordden: tekenen, lopen, springen, klimmen op het rek, koprol, dansen, zingen, puzzelen, bouwen, met de auto's rijden, voor de pop zorgen, jasje aandoen ...  enzoverder!

Het werd een leuke week!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten